Monday, May 14, 2007

Hujan Emas Negeri Orang ... Hujan Batu ??

Tu laaa ..oghang tua tua dok kata .. Ujan mas negeghi oghang.. ujan batu tempat sendighi .. Laa nii kita boleh pilih..nak ujan batu kaaa nak ujan mas ?.
Bila dok pikia'q pikia'q ... dua dua tuu ada guna .. kalau batu pun ada guna.. mas pun ada guna.
Bagi aku.. aku dah ghasa dah mcm mana sakit ujan batu tuuu .. laa nii nak laa ghasa pulak mcm mana ujan mas tuu. Mcm kata orang laa.. rumput selalu nampak hijau disebelah paga'q .. tapi bila kita pi seberang paga'q tuu .. tak selalu rumput tuu hijau .. ada masa rumput tuu mati .. ada masa lebih mencabar utk jaga rumput tuu jgn sampai mati .. lebih kurang macam tuu laa.

No comments: