Tuesday, September 30, 2008

Eid Mubarrak


selamat haghi ghaya maaf zahir batin naaa !!! .. kalau salah taip atau ada yang tak sengaja kutuk atau memang sengaja kutuk ..sekali lagi mintak maaf.
Tahun ni 2008, sambut eid mubarrak di chicago lagi laa nampaknya, bermakna tambah lagi count. Tapi tahun ni ghaya haghi Selasa, ada jgak community yang kata depa nak ghaya hari rabu. Malaysia kata depa nak ghaya haghi rabu. Apa apa pun tak kisah laa. Janjiiii ghaya !!

den ghayo haghi ni.

Monday, September 22, 2008

Think Big


bila sebut pasai besaq .. laa ni semua tv dah tak kecik kecik macam dulu.. semua oghang kalau boleh nak tv besaq. aku ada satu cara utk nak besaqkan gambaq. aku guna projector. Ni dia 'tv-besaq' aku. boleh tgk tv sampai 100 inchi kalau nak .. ha ha ha ah. tak payah nak susah susah nak beli tv besaq lagi.

Thursday, September 18, 2008

Buka Posa

Hari ni dah lebih dua minggu puasa. Ni gambaq buka posa sama sama dengan anak anak dan isteri. Tahun lepas aku tak dapat nak buka posa dgn keluarga pasai aku kerja jauh. Tahun ni ada peluang dapat posa sama sama.
Posted by Picasa

Wednesday, September 17, 2008

SOHO


SOHO maknanya Small Office Home Office. konsep ni memang dah lama ujud di sini, terutama utk depa depa yang dok kerja daghi ghumah. Untungnya kalau buat mcm ni kita boleh masukkan perbelanjaan rumah kita dalam perbelanjaan bisness kita, mcm bil letrik, bil telepon dan lain lain bil yang sama waktu dengan nya..
'yang sama waktu denganya' ..bunyi mcm nak umum waktu buka posa pulak.

hari ni dah setengah bulan posa..tak lama lagi rayaa !!!! ..

Monday, September 8, 2008

Bulan Puasa


Bulan puasa nii kurang sikit masok ke blog, tak dak masa. siang keja dan kurang energy. mlm pulak kenyang dan mengantuk lagi kurang energy.

bulan posa ni, ada kawan kawan yang berminat utk jadi host utk buat tarawih di rumah rumah depa. Jadi aku dan beberapa kawan giliaq giliaq pi ghumah ke ghumah buat tarawih.
Buat tarawih di ghumah ghumah ni lagi ok dari buat di masjid, pasai lepas taraweh , boleh makan dan dok sembang sembang dan makan lagi dan makan dan makan dan makan.

Masak sama sama, makan pun sama sama. Dalam gambaq ni sdr Azmi tunjuk skill dia masak koew-teow kerang, sdr Fazli jadi apprentice.