Saturday, August 15, 2015

Dah lupa.

Ish ish ish bila aku buka blog aku, baghu peghasan lama dah tak tulih apa apa pun.
Aku ghasa sejak balik dok tempat sendighi dah ghasa macam selesa dan makin kalut dengan aktiviti aktiviti yang aku sendighi pun tak tau menatang apa.
24 jam sehaghi ghasa macam tak cukup.

Thursday, May 28, 2015

Friday, January 16, 2015

Aleh haluan . Bhg 1

Kali ni aku nak tuleh pasai nak ubah/kaleh haluan kerjaya pulak . Tak tau pasai apa tiba tiba aku ghasa cemuih laa nak pejabat dok mengadap komputer. Tau saja laa , aku mula mengadap skrin komputer ni dari tahun 1981 sampai ke laaa ni tahun 2014. Dalam saghi tak kurang dari 18 jam aku dok mengadap skrin komputer. Tu seghonok dengan kerja punya pasai. Masalah yang timboi bila dah jadi mcm tu, aku akan jadi penin , sakit kepala, sakit mata, kalau aku tak mengadap komputer. 

Kita tutup bab mengadap komputer, kita buka bab baghu, hidup kerjaya baghu aku, aku nak jadi petani pulak. Yaaa betoi , P E T A N I , .... Jangan sapa dok mai kenen kat aku, "hang ni boleh kaa buat kebun? " .. Depa belum tau lagi , aku ada azam dan semangat yang kuat.. Kalau aku kata nak buat, aku akan buat.

... Kita sambung cerita lain kali pasai kisah hidup aku sebagai petani pulak.