Saturday, May 22, 2010

Sumber Tenaga Baru - Angin



minggu lepaeh, aku pi drive ke sebelah barat illinois hala ke Iowa, masa tengah jalan tu, dah nampak usaha usaha untuk mencari sumber tenaga lain ,selain dari bergantung pada tenaga minyak. Aku nampak dekat satu kawasan tu penuh dengan kipas angin besaq, yang depa dok guna untuk jadi tenaga elektrik.

mungkin pasai, minyak pun dah nak habeh dalam peghut bumi, jadi laa ni kena dok pikiaq cari sumber yang lain pulak.
Tapi bila dok drive tempat kampung kampung mcm ni, aku ghasa macam aku dok drive dekat aloq belat jgak, tepi bendang .. sekali sekala tu ghasa sayu jgak .. dok ingat masa dulu aku dok pi bendang mengeghat padi, cabut semai, sua semai, minum kopi di batas bendang.

No comments: