Tuesday, December 9, 2008

Eid Mubarrak

selamat haghi ghaya semua. dok tak dok dah pun setahun. aku dok ingat lagi tahun lepaeh baru makan dagin korban, ni dah nak makan dagin korban lagi. masa lalu rasa mcm cepat sungguh.
pejam celik pejam celik dah seminggu, kaleh pi kaleh maii dah sampai ujung bulan, masa untuk bayaq bil bil .
tapi yang agak bes sikit laa nii harga minyak petrol dah turun balik, jadi dalam lengkongan $1.50 - $1.80 segelen. tapi project pun dah makin kurang. ekonomi dok makin meleset. adoooosss.
harap harap bila presiden baghu naik, ekonomi baik balik kot. kalau jadi macam tu lega laa sikit.
laa ni nak kena caghi kerja tambahan untuk tampong kos sara hidup.

tu laa saja yang nak tulis .. di luar pun dok hujan dan sejuk pulak tu. pekena kopi pun best jugak kalau sejuk sejuk. teringat masa dok kampung dulu dulu, kalau kena musim hujan ..mati akai laa. nak pi jalan pun susah, jalan lecah , dah laa tuu kalau pi naik beskal (geghek ) mula laa tayar beskal penuh salut dengan lanyau .. ha haha ada sapa yang tau pasai 'lanyau' ?.

2 comments:

ghost_MaR said...

salam aidiladha ...
lanyau tuh apa mr xan ???

S Ismail said...

soft mud