Monday, December 1, 2008

Bahasa / Bangsa


bila sebut pasai bahasa, kadang kadang kita selalu dok pikiaq yang bahasa kita tuu yang betoi.. haghi tu aku pi jalan jalan di kedai makan pakistan di sini, ada ternampak iklan ni di depan kedai ..
Cuba tengok elok elok di situ.. maknanya kalau kita dok di Pakistan kita boleh beli 'dosa' .. tapi kalau dok Msia kita kena jauhkan dari membuat 'dosa'.

Itu lah indah nya duduk di tempat oghang, kita boleh belajaq untuk menghormati bahasa oghang lain. kalau depa maki pun kita kena pikiaq dua tiga kali nak hantam balik .. takut tersilap balas.. dah jadi macam lain pulak.

1 comment:

ghost_MaR said...

TAHNIAH !!! Anda terpilih untuk kategori : SIHAT , KULIT BERSIH , GIGI BAIK & CUKUP UMUR ... Anda akan diambil dari rumah ...Nantikan kami Jawatankuasa Qurban Masjid Berhantu ... GOTCHA , SALAM AIDILADHA ... heheh

klu nk kad ry , meh dtg amek kt istana berhantu beta ...