Skip to main content

Julai 2022 - 2

Bulan Puasa


Bulan puasa nii kurang sikit masok ke blog, tak dak masa. siang keja dan kurang energy. mlm pulak kenyang dan mengantuk lagi kurang energy.

bulan posa ni, ada kawan kawan yang berminat utk jadi host utk buat tarawih di rumah rumah depa. Jadi aku dan beberapa kawan giliaq giliaq pi ghumah ke ghumah buat tarawih.
Buat tarawih di ghumah ghumah ni lagi ok dari buat di masjid, pasai lepas taraweh , boleh makan dan dok sembang sembang dan makan lagi dan makan dan makan dan makan.

Masak sama sama, makan pun sama sama. Dalam gambaq ni sdr Azmi tunjuk skill dia masak koew-teow kerang, sdr Fazli jadi apprentice.

Comments

Unknown said…
aku setuju gak ngan hang tuh,tapi kekedang tuh susah gak nak buat solat,,time makan tuh manyak yang makan tapi mai nak ibad ..aku pun rasa payah gak,,coz dah lantak sakan punyai sedap
xan said…
memang betoi pun..tapi bila dah dok tempat oghang nii... baik laa ada dari tak dak langsung.. dak kaa !!
Unknown said…
tapi kalau dah betahun tak berubah mana aci kena la ada skit baik dok takok lama mana nak jadi la
Unknown said…
ya la tapi kalu betahun mcm tuh mana aci kena ubah sikit ,,sini pun dah nak ubah dah dah lamaaa dah
Unknown said…
awat tak pakat pakat giliaq buat morey ka, buat stai kedah dengan bubuq kanji,roti keghai,baghu la melelh ayaq lioq
xan said…
Nak buat morey tu boleh..tapi balik balik rumah tu jgak ..pasai rumah lain tak dak garage besaq.. haha haha. aku lagi laa..dok tkt 3 mana nak ada tempat nak masak ..
jelikweyh said…
best bc entry mr xan ... i love read another person xperience ...
xan said…
Ghost_mar, sebenarnya blog ni saja saya tulis utk past time.. lagi pun nanti bila tua boleh buat novel kot ..ha haha ha ..

Popular posts from this blog

Grab Uber

Laa ni ghamai dok buat part time bawak grab dan uber untuk duit tambahan belanja rumah Kawan kawan yang dok buat depa habaq boleh laa dapat dua ratus ke tiga ratus sehari , tuu pun kira bawak dari pagi sampai petang .

Keghja daghi ghumah (Work From Home )

Haghi ni aku tak pi keghja pasai sakit peghut. agak kemaghin aku masak sambal kurang masak betoi kot. bini aku pesan, kalau nak sambal kena tumeh sampai pecah minyak baghu laa elok. Tapi mana ada masa nak tunggu sampai pecah minyak .. lambat laa. Satu yang seghonok di sini (US) , kalau kita sakit kita habaq dekat boss kata kita tak pi opis , kita habaq kita keghja dari ghumah saja, tak gadoh nak pi jumpa tuan doktor mintak MC, depa main percaya saja. Tapi aku ghasa kalau di Malaysia boleh amal mcm nii alamat laa opis tak dak oghang, semua nanti bagi alasan keghja daghi ghumah,, balo'q liat semua !!. Tapi ... keghja daghi ghumah nii bukan senang jgak, kena banyak disiplin dan sabaq, pasai banyak sangat yang dok kacau, sat lagi posmen mai ketuk pintu, oghang FedEx laa, UPS laa, ada yang nak tanya jalan pun ada, tukang baca meter laaa .. adooii mcm mcm. Sebut pasai keghja daghi ghumah nii bukan semua jenis keghja jgak yang boleh buat mcm tuu, tapi mcm keghja aku tak paa la.. yang pen

Julai 2022 - 2

​ Sampai di jetti Tekek, kena naik 4x4 merentas bukit untuk ke penginapan Bushman Chalet yang terletak di sebelah timur pulau. Perjalanan dari jetti Tekek ke chalet mengambil masa dalam 20 minit meredah hutan, naik bukit dan turun bukit ke kws penginapan di sebelah timur.