Monday, June 1, 2009

Permainan Tradisi

Aku tak tau apa yang budak budak muda dan oghang oghang kat Msia dok buat bila masa lapang ? adakah depa dok melapok di kedai kopi dok sembang sembang politik atau sembang sembang angan angan nak kaya, atau pun dok nga-nga tepi jalan dok tengok oghang pi mai .. aku tak tau. Tapi kami disini, bila ada peluang bekumpoi ghamai ghamai tak dak lain .. dok pikiaq pasai nak main. Bukti nya cuba pi kelih gambaq sebelah tu.. ni anak anak aku dan kawan kawan main sepak-takraw.. punya laa terraa tengoklaa tuu kot belakang pun boleh badek jugakk... itu laa aktiviti masa summer nii..tak lama lagii nak winter... dok bekurung dalam ghumah pulakkk ..

3 comments:

Detguaq said...

Bro Zan,

Salam dan moga selamat serta sihat. Syok, memang syok mengkalu dpt teruih buat apa yg dok besa kita buat. Tambah-tambah kalu dpt buat menda yg boleh di kongsi ghamai-ghamai. Antaranya beriadah juga bersokan. Kami disini suka main sepakraga tuju. Tak kera Melayu, cina, hinu dan siam, petang-petang boleh kumpoi dua tiga lengkong. Kalu hari cuti hujung minggu kami selalu buat kenuri sepakraga. Kami main seharian dan penganjur sediakan maksn minum. Meriah!!!!

*Awat ada yg pakai sluaq JIN?

Silalah lawat blog saya

xan said...

Bro Det,
dok pi jgak ke blog tu .. seghonok jgak baca .. tapi semenjak 2-menjak ni byk dok nampak semua blog dok PULUN tuleh pasai politik, nampak ghamai oghang dok tak beghapa puas hati dgn cagha oghang ataeh dok meghentah negeghi. wat hasil balik asal.. sapa pun dok ataeh samaaa jgak. ingat, laa ni kena main injit semut laa kot.. sapa sakit naik ataeh.. Bro Det.. ingat kita kena dok ataeh kot..baghu laa elok ..ha ha ha ha.. ooo pasai yg pakai jin tuu.. ooii jin mahai tuu!!!!!levis 501 woooi..

khalid said...

wow bros ...aku miss la takraw ngankorang semua ... bola baru ke tu ... nak lagi kita orang pos dari KL ni ...kasi tau ...