Wednesday, June 27, 2007

Anak Melayu idup di tempat oghang ..!!

Sebut pasai anak Melayu nii, aku ghasa ghamai jgak oghang oghang melayu yang dok tempat oghang sampai tak balik kampung. Baghu baghu nii aku pi jalan jalan di 'kampung' oghang melayu di New Haven, Connecticut.
Nak habaq bagi .. tang nii memang lubuk tempat oghang melayu yang mai ke US dan tak balik balik dah. aku tak tau laa pasai apa depa tak mau balik , aku pun tak mau dok koghek koghek sangat ..sat nii kena punggai (mengkalong) / tuju /baling dengan batu ...nanyaaaa !!!!

jadi pi laa ke restoran orang melayu di situ, yang best nya pasai restoran nii ,, nama dia Bentara ..nama melayu tuuu, lepaeh tuu menu dia pun bubuh dalam nama melayu!!! haaaa tu diaaa !!! mcm nasi goreng, tahu sumbat, goreng keuh teow,mee rebus.. . ada lagi aku pun tak ingat sgt. tapi aku dok tengok tengok juga kalau kalau ada juae ais-kepai .. tak dak pulakk. kalau ada aeh-kepai bess jgk.

ok laa.. nanti sambung lagii ..

No comments: