Skip to main content

Julai 2022 - 2

Khasiat Buah Delima

Buah Delima seperti yang kita tahu, seperti yang diberitahu oleh orang orang tua kita dan juga tok guru kita mempunyai bahan penawar untuk penyakit penyakit di dunia ini.

Aku masih ingat lagi masa aku kecik kecik dulu, lebih kurang 50 tahun yang lalu, aku cuma dapat merasakan buah delima bila ada orang balik dari menunaikan fardhu haji di Mekah. Masa dulu dulu kalau orang pergi ke Mekah akan bawak barang barang bermacam macam sebab dia orang pergi ke Mekah dengan menaiki kapal laut, bukan seperti sekarang , orang pergi dengan kapal terbang.

Mak aku selalu pesan, kita kena makan setiap ulas isi delima tersebut, kerana salah satu daripada biji delima tersebut ada 'delima' yang boleh jadi ubat, tapi kita tak tau yang mana satu.
Itu ada ilmu yang terdapat dimasa itu.

Sekarang ini dengan kemajuan teknoloji, ilmu pengetahuan sudah boleh disebarkan dengan lebih mudah.
Menurut kata ustaz, sebenarnya yang menjadi bahan ubat pada buah delima tersebut ialah sarang tempat ulas delima duduk, sarang yang berbentuk sarang lebah.

Aku baru berjumpa dengan satu product yang dibuat daripada seluruh buah delima , whole fruit, juice buah delima.
Jenama product tersebut ialah POMEPURE , kerana ia adalah 100% pure fruit juice.

Juice delima ini, sememang baik untuk meningkatkan prestasi hormon didalam badan kita, terutama yang berpenyakit kencing manis.

Oleh kerana, aku percaya produk ini dapat membantu semua orang dari segi kesihatan, aku telah menjadi ahli dan sekali gus menjadi pengedar . Untuk mereka yang berminat untuk mengetahui tentang product pomepure ini boleh lah menghubungi aku di talian  016-443-9314 atau email ke :  azizansaid@hotmail.com   atau ke facebook  https://www.facebook.com/pompure.buahdelima.3?ref=tn_tnmn


Comments

xan said…
Terima kasih pada en Azmi kerana menghubungi saya tadi untuk membeli juice delima untuk ibu beliau yang sedang sakit di kampung. Menurut kata en Azmi, ibu beliau beransur pulih dari sakit setelah minum juice pomepure delima yang diberikan oleh seorang rakan. Beliau menalipon saya untuk mendapatkan stok baru, saya nasihatkan supaya beliau menjadi ahli kerana dapat menikmati harga ahli yang lebih murah.
Insya Allah , ibu beliau beransur pulih .

Popular posts from this blog

Grab Uber

Laa ni ghamai dok buat part time bawak grab dan uber untuk duit tambahan belanja rumah Kawan kawan yang dok buat depa habaq boleh laa dapat dua ratus ke tiga ratus sehari , tuu pun kira bawak dari pagi sampai petang .

Keghja daghi ghumah (Work From Home )

Haghi ni aku tak pi keghja pasai sakit peghut. agak kemaghin aku masak sambal kurang masak betoi kot. bini aku pesan, kalau nak sambal kena tumeh sampai pecah minyak baghu laa elok. Tapi mana ada masa nak tunggu sampai pecah minyak .. lambat laa. Satu yang seghonok di sini (US) , kalau kita sakit kita habaq dekat boss kata kita tak pi opis , kita habaq kita keghja dari ghumah saja, tak gadoh nak pi jumpa tuan doktor mintak MC, depa main percaya saja. Tapi aku ghasa kalau di Malaysia boleh amal mcm nii alamat laa opis tak dak oghang, semua nanti bagi alasan keghja daghi ghumah,, balo'q liat semua !!. Tapi ... keghja daghi ghumah nii bukan senang jgak, kena banyak disiplin dan sabaq, pasai banyak sangat yang dok kacau, sat lagi posmen mai ketuk pintu, oghang FedEx laa, UPS laa, ada yang nak tanya jalan pun ada, tukang baca meter laaa .. adooii mcm mcm. Sebut pasai keghja daghi ghumah nii bukan semua jenis keghja jgak yang boleh buat mcm tuu, tapi mcm keghja aku tak paa la.. yang pen

Julai 2022 - 2

​ Sampai di jetti Tekek, kena naik 4x4 merentas bukit untuk ke penginapan Bushman Chalet yang terletak di sebelah timur pulau. Perjalanan dari jetti Tekek ke chalet mengambil masa dalam 20 minit meredah hutan, naik bukit dan turun bukit ke kws penginapan di sebelah timur.